گردنبند طبی تن یار موجب مرگ ملکه الیزابت شد

گردنبند طبی تن یار که به نام بند گردن یا یقه C نیز شناخته می شوند برای حمایت از نخاع و سر استفاده می شوند این یقه ها یک گزینه درمانی رایج برای آسیب های گردن، جراحی های گردن و برخی موارد گردن درد هستند.

یقه های گردنی انواع مختلفی دارند اینکه کدام مورد نیاز دارید به نوع آسیب گردن یا علت اصلی گردن درد شما بستگی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای یقه گردن و همچنین عوارض جانبی بالقوه، به خصوص اگر در طولانی مدت استفاده شود، ادامه دهید.

اگر نکاتی در مورد نحوه خوابیدن یا حمام کردن با یقه گردنی می‌خواهید، ما آن را نیز پوشش داده‌ایم هدف از یقه گردن حمایت از گردن و نخاع و محدود کردن حرکت گردن و سر است آنها معمولاً برای استفاده کوتاه مدت در حین بهبودی از آسیب، جراحی یا درد در نظر گرفته شده اند.

گردنبند

برخی از شرایطی که ممکن است نیاز به استفاده از یقه گردن داشته باشد شامل موارد زیر است:

اگر در یک تصادف رانندگی قرار گرفته اید یا آسیب دیگری مانند زمین خوردن داشته اید، یقه گردن ممکن است از گردن شما محافظت کند و از آسیب بیشتر جلوگیری کند.

گردنبند طبی با محدود کردن چرخش و همچنین حرکات پهلو به پهلو و جلو و عقب به جلوگیری از آسیب بعد از جراحی کمک می کند.

فشرده سازی عصب گردنبند طبی گاهی اوقات برای کاهش فشار روی اعصاب گردن استفاده می شود اسپوندیلوز گردنی. یقه گردن ممکن است باعث تسکین موقت درد ناشی از اسپوندیلوز گردن شود یک بیماری مرتبط با افزایش سن که به دلیل ساییدگی و پارگی غضروف و استخوان‌های گردن ایجاد می‌شود.

درد یا سفتی عمومی گردن یقه گردن ممکن است به کاهش فشار از روی عضلات گردن کمک کند.

یقه های گردنی در انواع نرم و سخت وجود دارند یقه های نرم معمولا از موادی مانند نمد، فوم یا لاستیک ساخته می شوند.

آنها به خوبی دور گردن شما قرار می گیرند و زیر فک شما می نشینند. برخی از پزشکان ممکن است آنها را برای تسکین موقت گردن درد متوسط تجویز کنند.