پیرمردی که از چمن مصنوعی نرم به عنوان شلوار استفاده کرد

پاسخ روشن در مورد اینکه آیا چمن مصنوعی نرم خطر آسیب یا بیماری را افزایش می دهد بسیار چالش برانگیزتر است. بیایید دو نگرانی عمده در مورد چمن مصنوعی را در نظر بگیریم: سرطان و اثرات عصبی.

موضوع سرطان و چمن مصنوعی توجه ملی قابل توجهی را در ایالات متحده با مجموعه ای از اخبار در NBC Nightly News در مورد دسته ای از سرطان ها در زنان جوان فوتبالیست به خود جلب کرد.

خوشه سرطان، ظهور نرخ غیرعادی بالای سرطان در یک مکان در یک بازه زمانی خاص است. این داستان، در حالی که توسط صنعت چمن رد شد، دوباره در پاییز 2015 ظاهر شد.

اطلاعات در مورد این خوشه سرطان جمع آوری شده است. در حالی که حدود 80 درصد از خوشه های مشکوک به سرطان مشخص شده اند که افزایش واقعی در موارد سرطان و تنها به دلیل شانس تصادفی است.

مشکل این است که، بدون تحقیقات علمی دقیق و اغلب پرهزینه، نمی توان واقعی بودن یا نبودن آن را تعیین کرد. اخیراً وزارت بهداشت ایالت واشنگتن گزارشی در مورد مطالعه خود در مورد سرطان گزارش شده در این بازیکنان فوتبال منتشر کرد.

گزارش آنها هیچ مدرکی دال بر تأثیر علی بازی روی چمن مصنوعی و سرطان پیدا نکرد. همانطور که آنها اذعان دارند، این بدان معنا نیست که هیچ خطری وجود ندارد، فقط این مطالعه یکی را پیدا نکرد.

همچنین پیشنهاد کردند که هنوز جا برای تحقیقات گسترده تر در مورد این سوال وجود دارد.در مورد خطر بالقوه آسیب عصبی ناشی از بلع یا استنشاق سرب موجود در چمن چیست؟

سرب می تواند در هر دو تیغه ها، به عنوان رنگدانه رنگی برای آرم ها و خطوط سفید، و همچنین در لاستیک خرده پرکننده وجود داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد لید، مقاله قبلی من برای گفتگو را ببینید.