ویژگی های ماهی کفال طلایی شمال

ماهی کفال در انواع مختلفی چون پوزه باریک و طلایی یافت می شود و البته این ماهی بیش تر در قسمت های شمال کشور ایران وجود دارد. از ویژگی های ماهی کفال طلایی چه می دانید؟
ماهی کفال از برترین و مرغوب ترین ماهی های شمال کشور ایران محسوب می شود و البته می توان گفت که این ماهی دارای بدنی کشیده و استوانه ای است.

برخلاف بدن ماهی دیسکس که به صورت کشیده می باشد از سر پهن و پوزه ای باریک برخوردار است و همچنین چشم های این ماهی از بافت چربی تشکیل شده است. این ماهی دارای دو باله پشتی جدا از هم می باشد که به سرعت بخشیدن ماهی کمک می کند. ماهی کفال از رنگ سبز زیتونی و نقره ای برخوردار بوده و قسمت شکمی این ماهی به رنگ نقره ای و قسمت پشتی آن به رنگ زیتونی می باشد.

ماهی کفال می تواند تغییرات شوری آب را تحمل کند ولی به هیچ عنوان نمی تواند تغییرات دمای آب را تحمل نماید. ماهی کفال بیش تر در کرانه ها و دریا ها سیر می کند و البته بهترین زیستگاه برای این ماهی آب های شیرین می باشد. از انواع ماهی کفال می توان به کفال طلایی، پشت سبز، پوزه باریک، راه راه، لکه آبی و… اشاره کرد. در این مطلب بیش تر در مورد ماهی کفال طلایی صحبت شده است و مطالعه می توانید بیش تر در مورد آن بدانید.

ویژگی های ماهی کفال طلایی

ماهی کفال طلایی در قسمت های مختلفی از جهان یافت می شود و بیش ترین زیستگاه این ماهی در جزایر آزور، بوسنی، کرواسی، مصر، فرانسه، آلمان و… می باشد. این ماهی در قسمت هایی از ایران نیز دیده شده است و در فصل سرد زمستان ماهی کفال در سواحل جنوبی کشور مراجعه می کنند.

ماهی کفال طلایی از بدنی گرد و فلس های درشتی برخوردار می باشد و همچنین می توان گفت که این ماهی دارای یک شکاف میانی در فلس های پشت و سر ماهی می باشد و از باله های پشتی جدا از هم برخوردار است. ماهی کفال طلایی از چندین نوار طلایی برخوردار بوده و به همین دلیل به آن ماهی کفال طلایی گفته می شود. اندازه این ماهی به 59 سانتی متر نیز می رسد و البته می توان گفت که ماهی کفال طلایی تا 10 سال عمر می کند.
ماهی کفال طلایی از هر نوع ماده غذایی استفاده می کند و بهترین غذا برای تغذیه این ماهی دوکفه ای ها، سخت پوستان، لارو ها، صدف ها، زئوپلانکتون ها و… می باشد. بیش ترین صید این ماهی در دریای خزر صورت می گیرد و از قسمت های بابلسر به صید ماهی کفال می پردازند.