معرفی مشخصات ماهی کفال دریایی

مطلب زیر در مورد مشخصات ماهی کفال به معرفی بیاناتی پرداخته است و شما می توانید از طریق مطلب زیر مشخصات ماهی کفال دریایی را دریابید.
ماهی کفال دریایی و ماهی آکواریومی یکی از مرغوب ترین ماهی شمال کشور است که می توان گفت که این ماهی به صورت وارداتی در بازار به فروش می رسد. ماهی کفال در گونه های مختلفی وجود دارد و البته از معروف ترین آن ها می توان به ماهی کفال طلایی، ماهی کفال پوزه باریک، ماهی کفال راه راه، ماهی کفال لکه آبی و… اشاره کرد.

خصوصیات بیش تر ماهی کفال

ماهی کفال از جمله ماهیان طویلی است که از سر پهن و پوزه ای کند برخوردار است. این ماهی دارای بدنی استوانه ای می باشد و از پهلو ها کمی حالت فشردگی به خود گرفته است.

این ماهی از پلک سوم برخوردار بوده و این موضوع بدین معنی است که چشم ماهی کفال را یک لایه نازک چربی پوشانده است. ماهی کفال از دهانی کوچک برخوردار است و دهان آن به قدری کوچک می باشد که دندان های آن به سختی دیده می شوند. همانطور که در تصویر دیده می شود این ماهی از دو باله پشتی برخوردار بوده که از هم جدا هستند و در سریع تر حرکت کردن ماهی به آن کمک می کنند.

پشت ماهی کفال به رنگ سبز زیتونی است و قسمت شکمی این ماهی را رنگ نقره ای در برگرفته است و همچنین ماهی کفال از 3 الی 9 رگه طولی برخوردار بوده و این رگه ها در پشت و شکم ماهی مشاهده می شود. ماهی کفال می تواند در آب های شور زندگی کند ولی نسبت به تغییرات دما بسیار حساس می باشد و نمی تواند این وضع را تحمل کند. این ماهی ها باید در آبی زندگی کنند که میزان اکسیژن موجود در آن بیش تر از 2 میلی گرم در لیتر باشد.

  • بیشتر بخوانید: ماهی خشک
    در مورد تغذیه ماهی کفال گفته شده است که این ماهی ها از دتریت ها، حلزون، دوکفه ای، جلبک ها و مواد گیاهی تغذیه می کنند و البته بهترین خصوصیت این ماهی ها داشتن سنگدانی است که باعث خرد شدن مواد غذایی در معده ماهی می شود و در این صورت هضم غذا راحت تر انجام می شود.

ماهی کفال از بدنی دوکی شکل برخوردار بوده و البته فلس های این ماهی سیکلوئیدی و کتنوئیدی می باشند و همچنین می توان گفت که این ماهی نسبت به دیگر انواع ماهی ها که از خط جانبی برخوردار هستند، این ماهی فاقد این خط بوده است. زیستگاه اصلی ماهی کفال در مناطق گرمسیر و معتدله می باشد و البته زندگی گروهی را بیش از هر چیزی دوست دارند.