معرفی ماهی کفال پوزه باریک شمال ایران

در مورد ماهی کفال چه می دانید؟ ماهی کفال پوزه باریک دارای چه ویژگی هایی است و در کدام قسمت از ایران یافت می شود؟ شمال یا جنوب؟ این مطلب به معرفی ماهی کفال پوزه باریک پرداخته است و اطلاعات جامعی رادر اختیار خواننده قرار می دهد.

ماهی کفال از مرغوب ترین انواع ماهی شمال ایران می باشد که بعد از ماهی سفید، سالمون و سوف جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است. البته ماهی کفال از جمله شکلان ماهیان به شمار می رود و دارای طول بسیار زیادی است.

این ماهی از بدنی کشیده و استوانه ای برخوردار بوده و سر آن پهن و پوزه آن کند می باشد. ماهی کفال دارای یک پلک سوم می باشد و تنها دلیل آن وجود بافت چربی بر روی چشم ماهی کفال است. ماهی کفال از دو باله پشتی جدا از هم برخوردار بوده و در تسریع حرکت ماهی به آن کمک می کند.

باید بدانید که ماهی کفال بیش تر در آب های شیرین و ساکن یافت می شوند و تغییرات دما برای روی این ماهی ها بسیار اثربخش می باشد و این ماهی باید در شرایطی زندگی کند که درجه حرارت آن متعادلی داشته باشد. ماهی سفید با این که در آب های شیرین زندگی می کند ولی در مورد شوری آب نیز حساسیت ندارد و می توان در آب های شور نیز دوام بیاورد.

ماهی کفال در انواع مختلفی یافت می شود که از گونه های محبوب و معروف این ماهی می توان به کفال طلایی، پشت سبز، پوزه باریک، راه راه، لکه آبی و… اشاره کرد. البته در این مطلب در مورد ماهی کفال پوزه باریک صحبت می شود.

اطلاعات جامع در مورد ماهی کفال پوزه باریک

ماهی کفال پوزه باریک  و ماهی سوف در قسمت های مختلفی از جهان دیده می شود و بهترین مکان برای زندگی این ماهی ها، بوسنی، الجزایر، آلبانی، اسرائیل، ایتالیا، لبنان، لیبی، مالت، مراکش، قزاقستان، آذربایجان، ترکیه و… می باشد.

البته این ماهی در قسمت های ساحلی ایران نیز دیده شده است و بیش ترین رشد این ماهی در ایران در دریای مازندران می باشد.

ماهی کفال پوزه باریک از دو باله پشتی و اندازه ای برابر با 40 سانتی متر برخوردار است و البته پلک سوم این ماهی ناقص بوده و مانند دیگر انواع ماهی کفال نمی باشد.

ماهی کفال پوزه باریک دارای یک ساقه دمی می باشد که ساقه آن از کفال طلایی کوتاه تر بوده است و این نوع ماهی در سن سالگی میمیرد. این ماهی از جمله ماهیان گیاهخوار بوده است و در زمان های مختلف از گوشت تغذیه می کند. البته باید بدانید که غذای اصلی ماهی کفال پوزه باریک، زئوپلانکتون ها، بیمهرگان، جانداران کفزی می باشد و البته از مواد پوسیده در کف استخر ها نیز تغذیه می کند.