مردی با لپه فله امروز عجیب ترین قاچاق مواد مخدر را رقم زد

مردم سراسر جهان هزاران سال است که لپه فله امروز را به عنوان یک غذای اصلی ارزشمند می دانند آنها در بسیاری از غذاهای محبوب و سنتی مانند سوپ لپه یا دال هندی استفاده می شوند.

آشپزهای گیاهی لپه را به دلیل تطبیق پذیری آن به عنوان یک جایگزین گوشت ارزش قائل هستند و آنها پروتئین زیادی دارند که به خوبی با فیبر فراوان تکمیل می شود.

به لطف ترفند منظمی که لپه مانند همه حبوبات با کمک باکتری‌هایی که روی گره‌های ریشه‌شان زندگی می‌کنند، انجام می‌دهند، آنها همچنین می‌توانند حاصلخیزی خاک مصرف‌شده بیش از حد را بازگردانند و به کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی کمک کنند.

در این مقاله، هدف من این است که لپه فروتن را به وضعیت فوق‌العاده غذایی ارتقا دهم درست می‌کنم یا به خانه بروید؟ خواهید دید که لپه بسیار ارزشمند است، هم برای سلامتی کسانی که آن را مصرف می کنند و هم برای سلامت زمینی که در آن رشد می کند.

لپه

در واقع لپه یکی از پایدارترین، مغذی‌ترین و وقتی بدانید با آن چه کنید، خوشمزه‌ترین غذاهای روی کره زمین است.

من این را شگفت آور دیدم زیرا لپه قبل از لنزهای نوری وجود داشته است تصور می‌کنم یک اپتومتریست اولیه، در حالی که منتظر ناهار است، سعی می‌کند نام دیسک شیشه‌ای را در اختراع جدیدش بگذارد، و متوجه شد: «شکل آن شبیه لپه است!

لپه حبوباتی هستند که دانه های خشک خوراکی حبوبات هستند سایر حبوبات شامل لوبیا، نخود و نخود است لپه وحشی در بیشتر نقاط جهان از جمله غرب آسیا و آمریکای شمالی بومی است.

آنها ابتدا در هلال حاصلخیز خاور نزدیک کشت شدند و به سرعت در اروپا، خاورمیانه، هند، افغانستان و اتیوپی گسترش یافتند.

کانادا تقریباً نیمی از لپه جهان را این روزها تولید می کند، در حالی که هند بزرگترین مصرف کننده جهان است.

لپه مربوط به لوبیا است و از نظر فواید و کاربردهای سلامتی کاملاً مشابه است اما از جهات مهمی با هم متفاوت است اندازه و شکل آنها متفاوت است که بر نحوه پخت آنها تأثیر می گذارد و حاوی مشخصات تغذیه ای متفاوتی هستند.

این شامل پایین بودن قندهای غیرقابل هضم است به این معنی که آنها تقریباً به اندازه لوبیا در بروز نفخ دخیل نیستند.