لیست انواع ماهی کفال ایرانی

آیا مطلبی در مورد انواع ماهی کفال شنیده اید؟ ماهی کفال از چه ویژگی هایی برخوردار است؟ لیست انواع ماهی کفال ایرانی در مطلب زیر آمده است و شما می توانید بیش تر با آن ها آشنا شوید.
ماهی کفال از جمله برترین ماهی های شمالی کشور ایران محسوب می شوند که در کشور های دیگر یافت شده و به صورت وارداتی در ایران پرورش داده می شود. ماهی کفال از خصوصیات ظاهری متفاوتی برخوردار است که می توان به بدنی طویل و دراز این ماهی، رنگ نقره ای و سبز زیتونی، بدن استوانه ای ماهی دریایی کفال، فشردگی اطراف ماهی و… اشاره کرد. ماهی کفال دارای دهانی کوچک می باشد، طوری که دندان های ماهی کفال به سختی دیده می شود. ماهی کفال در آب های شیرین و کرانه های دریا ها یافت می شود و از گونه های متفاوتی برخوردار می باشد که در ادامه در مورد آن ها توضیح داده شده است.

گونه های متفاوت ماهی کفال

  • ماهی کفال معمولی
  • ماهی کفال طلایی
  • ماهی کفال پشت سبز
  • ماهی کفال پوزه باریک
  • ماهی کفال راه راه
  • ماهی کفال لکه آبی

تغذیه ماهی های کفال بدین گونه است که این ماهی ها بیش تر از صدف ها و دتریت ها تغذیه می کند. البته باید بدانید که ماهی کفال از جلبک ها و مواد پوسیده استفاده می کند و برای خرد کردن غذای موجود در معده خود از سنگدان بهره مند می شود.

لیست انواع ماهی کفال

ماهی کفال طلایی: از گونه های متفاوت ماهی کفال که البته از برترین انواع ماهی محسوب می شود، ماهی کفال طلایی نام دارد. این ماهی از نوع بومی بلغارستان، کرواسی، دانمارک، گرجستان و ایرلند می باشد و البته در سایر کشور های دیگر نیز یافت می شود. ماهی کفال طلایی در دریای خزر وجود دارد و بهترین دما برای زندگی این ماهی سالمون شمال از 23 الی 25 درجه سانتی گراد می باشد. این ماهی از فلس های درشتی برخوردار بوده است و البته ماهی کفال طلایی از دو باله پشتی تشکیل شده است. ماهی کفال طلایی می تواند تا 59 سانتی متر رشد داشته باشد و وزن این ماهی در دریای خزر حدود 38 سانتی متر می باشد.
این ماهی از ماهیان پوده خوار بوده و البته می تواند از زئوپلانکتون ها نیز تغذیه کند و بهترین غذا برای این ماهی سخت پوستان می باشد. بیش ترین صید ماهی در دریای خزر صورت می گیرد.

ماهی کفال پوزه باریک: ماهی کفال پوزه باریک از جمله ماهیانی است که در کشور های بلغارستان، مصر، فرانسه، گرجستان، لبنان و مالت زندگی می کند. این ماهی از ماهیان دریای مازندران می باشد و در مناطق نیمه گرمسیر نیز یافت می شود. ماهی کفال پوزه باریک از فلس های درشتی برخوردار بوده و دارای رنگ خاکستری و قهوه ای می باشد. ماهی کفال پوزه باریک تا سن 9 سالگی عمر می کند و ماهیانی که در معرض صید قرار می گیرند، دارای سن 2 الی 5 سال می باشند.