قیمت ماهی کفال شمال در بازار

از ویژگی ها و مشخصات ماهی کفال چه می دانید؟ آیا ماهی کفال در شمال کشور زیست می کند یا جنوب ایران؟ قیمت ماهی کفال در بازار ایران چقدر می باشد؟
ماهی کفال از گونه های محبوب در زمان صید می باشد که البته در انواع و گونه های مختلفی یافت می شود. این ماهی از شکل ظاهری بسیار متفاوتی برخوردار می باشد که در ادامه بیش تر در مورد آن صحبت می شود.

ماهی کفال از سر پهن و پوزه ای کند برخوردار بوده و شکل استوانه ای این ماهی بیش تر به چشم می خورد. ماهی کفال دارای مقدار کمی لایه چربی بر روی چشمان خود می باشد که می تواند وجه تمایزی بین ماهی کفال با دیگر انواع ماهی شمال کشور باشد. ماهی کفال دارای دو باله جدا از هم از در پشته و شکم ماهی می باشد که سرعت ماهی را برای حرکت بیش تر می کند. رنگ بدن ماهی کفال به صورت سبز زیتونی بوده و قسمت شکمی این ماهی دارای رنگ نقره ای می باشد.

  • بیشتر بخوانید: ماهی شیر
    ماهی کفال در آب های شیرین و کرانه ها زندگی می کند و البته می تواند میزان شوری آب را نیز تحمل کند ولی ماهی کفال قدرت تحمل تغییرات درجه حرارت را ندارد. این ماهی در انواع مختلفی یافت می شود که می توان به ماهی کفال طلایی، پشت سبز، پوزه باریک، راه راه و لکه آبی اشاره کرد. این ماهی از صدف ها، دتریت ها، حلزون ها و دوکفه ای ها تغذیه می کند و همچنین در داخل معده خود از سنگدانی برخوردار بوده که باعث خرد شدن و در نهایت هضم راحت تر غذا در معده ماهی کفال می شود.
  • بیشتر بخوانید: ماهی گلدفیش
    فلس های ماهی کفال به صورت درشت و سیکلوئیدی می باشند و این ماهی از خط جانبی برخوردار نیست و از پلک سوم بهره مند می باشد. ماهی کفال بیش تر در مناطق گرمسیر از جهان قابل رشد می باشد و به صورت گروهی زیست می کنند. البته باید بدانید که تخم ماهیان کفال به صورت پلاژیک می باشد و زمان تخم ریزی این ماهی ها خرداد تا شهریور می باشد.

قیمت ماهی کفال در بازار ایران

ماهی کفال و ماهی خاویار از جمله مرغوب ترین ماهی های شمال کشور محسوب می شود که در وزن های مختلفی در بازار به فروش می رسد. قیمت ماهی کفال در وزن 600 الی 900 گرم حدود 25000 تومان و قیمت ماهی کفال اگر در وزن های 900 گرم به بالا باشد، 27000 تومان رقم خورده است. ماهی کفال در وزن های 300 الی 600 گرمی از قیمت 20000 تومان برخوردار می باشد. برای اطلاع از قیمت روز ماهی کفال می توانید با مشاورین واحد فروش تماس حاصل فرمایید.