قیمت روز ماهی کفال دریای خزر در بازار کشور

آیا درست است که ماهی کفال دریای خزر سمی می باشد؟ در مورد ماهی کفال چه می دانید؟ قیمت روز ماهی کفال دریایی در بازار کشور ایران چقدر می باشد؟
دریای خزر یکی از دریا های بزرگی است که در شمال کشور ایران واقع شده است. البته این دریا مسئول تولید و پرورش انواع ماهی در کشور می باشد و البته هر کدام از ماهیان دریای خزر با هم متفاوت هستند. طبق تحقیقات به عمل آمده از سوی محققین مشخص شده است که ماهی های دریای خزر به دلیل پسماند های کشاورزی و همچنین سموم دیگر، سمی شده اند.

دریای خزر حجم زیادی از ماهیان ارزشمند را در خود پرورش می دهد و این نوع ماهی ها با پسماند های شهری و صنعت آمیخته شده اند و به عنوان ماهیان مسموم در کشور معرفی شده اند.

در مورد ماهی کفال بیش تر بدانید

ماهی کفال از جمله ماهیان دریای خزر بوده است که به صورت وارداتی در کشور به فروش می رسد. البته ماهی کفال در دو نوع دریایی و پرورشی یافت می شود و به دلیل آلودگی های زیست محیطی فروش ماهی کفال پرورشی در بازار بیش تر شده است.

از خصوصیات ظاهری ماهی کفال می توان به بدن طولانی و سر پهن این ماهی اشاره کرد و البته می توان گفت که این ماهی از بدنی استوانه ای برخوردار بوده و از پهلو ها کمی فشرده می باشد.

این ماهی از چشمانی که از چربی پوشیده شده است برخوردار می باشد و دهان آن به قدری کوچک بوده که دندان های آن به سختی دیده می شود. ماهی کفال در انواع مختلفی یافت می شود و پشته این ماهی دارای رنگ زیتونی و شکم آن دارای رنگ نقره ای می باشد.

از شرایط فیزیک و شیمیایی ماهی کفال می توان گفت که این ماهی با وجود این که در آب های شیرین زندگی می کند ولی می تواند آب های شور را نیز تحمل کند ولی به هیچ عنوان آبی که از اکسیژن کم برخوردار است و همچنین دمای آن در حال تغییر می باشد، تحمل نمی کند.

این ماهی در انواع مختلفی یافت می شوند که می توان به برخی از آن ها یعنی ماهی کفال طلایی، ماهی کفال پوزه باریک، ماهی کفال راه راه، کفال لکه آبی و… اشاره کرد.

قیمت ماهی کفال در بازار ایران

ماهی کفال در اندازه های متفاوتی یافت می شود که در وزن های مختلفی در بازار به فروش می رسد. قیمت هر 900 گرم از ماهی کفال در بازار کشور حدود 21500 تومان و قیمت هر 600 الی 900 گرم از ماهی کفال در بازار 18500 تومان می باشد.

البته باید توجه داشته باشید که قیمت هر 300 الی 600 گرم از ماهی کفال حدود 14000 تومان رقم خورده است. شما می توانید برای خرید بهترین ماهی کفال و اطلاع از قیمت روز این ماهی با مشاورین واحد فروش در تماس باشید.