قیمت خرید ماهی کفال طلایی

قیمت ماهی کفال در بازار تهران چقدر می باشد؟ چگونه می توان ماهی کفال را از سایت خرید نمود؟ در مورد ماهی کفال طلایی چه می دانید؟ آیا با انواع ماهی کفال آشنا می باشید؟
ماهی کفال گونه ای از بهترین و مرغوب ترین ماهی شمال کشور می باشد که البته از بدنی طویل و سر پهنی برخوردار بوده است. این ماهی دارای بدنی استوانه ای و کمی فشرده می باشد و بافت چربی نازکی بر روی چشم آن قرار گرفته است که برخی آن را پلک سوم ماهی کفال می نامند. این ماهی دارای دو باله در پشت و دو باله در زیر شکم می باشد که باله ها با فاصله ای از هم قرار گرفته اند. ماهی کفال از رنگ سبز زیتونی و آبی برخوردار بوده و شکم این ماهی دارای رنگ نقره ای می باشد.

در مورد شرایط فیزیکوشیمیایی ماهی کفال می توان گفت که این ماهی در آب های شیرین و رودخانه ای یافت می شود و بهترین میزان اکسیژن برای زندگی این ماهی 2 میلی گرم در لیتر به بالا می باشد. ماهی کفال نسبت به درجه حرارت و نوسانات دمایی بسیار حساس بوده و نمی تواند این وضعیت را تحمل کند. البته ماهی کفال با وجود این که در آب های شبرین زندگی می کند ولی می تواند به راحتی در آب های شور نیز زیست نماید. از انواع ماهی کفال می توان به کفال پشت سبز، کفال پوزه باریک، کفال لکه آبی، کفال راه راه اشاره نمود.
این ماهی مولی از صدف، دتریت ها، دوکفه ای ها، جلبک ها و مواد پوسیده در کف دریا ها تغذیه می کنند و برای هضم راحت تر غذا از سنگدان موجود در معده خود برای خرد کردن غذا استفاده می کنند.

اطلاعاتی در مورد ماهی کفال طلایی

ماهی کفال طلایی گونه ای از ماهیان کفال بوده که در شرایط مختلفی زندگی می کند. زیستگاه اصلی ماهی کفال طلایی در بلغارستان، آلمان، تونس، ترکیه و… می باشد و البته این ماهی در دریای خزر، نروِژ، سیاه و… پراکنش داده شده است. این ماهی از سر گرد و مقطعی برخوردار بوده و طول آن به 59 سانتی متر نیز می رسد.

ماهی کفال طلایی و ماهی مرکب تا سن 12 سالگی رشد می کند و بعد از آن میمیرد. این ماهی دارای فلس های درشتی بوده است و از دو باله پشتی برخوردار می باشد.در مورد صید ماهی کفال طلایی می توان گفت بیش ترین صید این ماهی در دریای مازندران و صیدگاه بابلسر صورت می گیرد و صید ماهی کفال با پره ساحلی انجام می شود. بهترین طعمه برای صید ورزشی این ماهی کرم های پرتار دریازی می باشد و البته از ماهی کفال طلایی از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار می باشد.

قیمت خرید ماهی کفال ایرانی

ماهی کفال از جمله برترین و مرغوب ترین انواع ماهی شمال محسوب می شود که به صورت وارداتی در کشور ایران به فروش می رسد. در بازار ایران و تهران قیمت ماهی کفال با وزن 900 گرم به بالا حدود 21500 تومان و قیمت 600 الی 900 گرم ماهی کفال 18500 تومان رقم خورده است. جهت کسب اطلاعات بیش تر در مورد قیمت ماهی کفال می توانید با شماره زیر در تماس باشید.