فصل صید لذیذترین ماهی کفال در کشور

ماهی کفال از جمله برترین ماهی های وارداتی می باشند که در کشور ایران از لذیذترین ماهی شمال، از آن یاد شده است. آیا می دانید فصل صید ماهی کفال چه موقع است؟
ماهی کفال از جمله مرغوب ترین و برترین ماهی های شمال کشور است که به صورت وارداتی وارد کشور ایران شده است. این ماهی از خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است که می توان به بدن استوانه ای و فشرده این ماهی اشاره کرد. این ماهی دارای سر پهنی بوده ولی در عوض از پوزه ای کند برخوردار است.

ماهی کفال دارای بافت چربی در چشمانش می باشد که می تواند قدرت بینایی آن را تا حدی تضعیف نماید. ماهی کفال از لذیذترین ماهی های شمالی ایران محسوب می شود و از گوشت لذیذی برخوردار است. ماهی کفال از رنگ سبز زیتونی و نقره ای برخوردار می باشد و رنگ نقره ای این ماهی قسمت شکم آن را احاطه کرده است.

بیشتر بخوانید: ماهی تترا

ماهی کفال در شرایطی که دما در حال تغییر می باشد، نمی تواند زندگی کند و در کوتاه ترین زمان تلف می شود ولی نسبت به شوری آن از خود مقاومت نشان می دهد و می تواند در آن رشد نماید.

از گونه های مختلف ماهی کفال می توان به مواردی چون کفال طلایی، کفال معمولی، کفال پشت سبز، کفال پوزه باریک، کفال راه راه و کفال لکه آبی اشاره کرد. این ماهی یکی از برترین ماهی های شمال است که از موادی چون صدف، دتریت ها، حلزون، جلبک ها و مواد گیاهی پوسیده تغذیه می کند. ماهی های کفال از ویژگی بسیار منحصر به فردی برخوردار هستند که می توان به وجود سنگدان در آن ها اشاره کرد. سنگدان در ماهی کفال نقش خرد کردن مواد غذایی و هضم کردن راحت تر ماهی را برعهده دارد.

فصل صید ماهی کفال در ایران

ماهی کفال در فصول بهار و تابستان تخم ریزی را شروع می کند و در این زمان شما می توانید به صید ماهی کفال بپردازید. البته بهتر است بدانید صید این ماهی در مناطق ساحلی دریای خزر صورت می گیرد که می توان به مناطقی چون گوهرباران، خلیج آشورزاده اشاره کرد. بهترین طعمه برای صید ماهی کفال استفاده از جلبک ها، حلزون ها و صدف است چرا که این ماهی به این غذا ها بیش تر تمایل دارد و بیش تر از ان ها تغذیه می کند.