فصل صید لذیذترین ماهی کفال جهان

آیا می دانید فصل صید ماهی کفال چه زمانی می باشد؟ در مورد ماهی کفال و انواع ماهی کفال چه می دانید؟ برای شناخت لذیذترین انواع ماهی کفال در جهان مطلب زیر را مطالعه کنید.
ماهی کفال از خانواده شکلان ماهیان می باشد و از بدنی طویل و سر پهن برخوردار بوده و پوزه این ماهیان کند می باشد. بدن ماهی کفال و ماهی کپور به صورت استوانه است و از پهلو ها کمی فشرده به نظر می آید. البته ماهی کفال دارای چشمانی است که از چربی پوشیده شده است و دهان این ماهی کوچک و دارای دندان های ریزی می باشد که به سختی دیده می شود.

ماهی کفال دارای دو باله جدا از هم بوده است که پشت و شکم ماهی را پوشانده است. این ماهی دارای رنگ سبز و آبی بوده و قسمت شکمی ماهی کفال را رنگ نقره ای پوشیده است.

البته ماهی کفال از رگه های طولی برخوردار است که تعداد آن ها به 3 الی 9 عدد می رسد. ماهی کفال در آب های شیرین زندگی می کند ولی می تواند شوری آب را تحمل نماید. البته باید بدانید که ماهی کفال در مورد تغییرات دما بسیار حساس می باشد و به هیچ عنوان نمی توان تغییرات دما را تحمل کند و به زودی تلف می شود. از انواع ماهی کفال در مطلب زیر آمده است.

گونه های مختلف از ماهی کفال

  • ماهی کفال معمولی
  • ماهی کفال پشت سبز
  • ماهی کفال طلایی
  • ماهی کفال پوزه باریک
  • ماهی کفال راه راه
  • ماهی کفال لکه آبی

ماهی کفال از مواد گیاهی پوسیده، جلبک ها، حلزون ها و کرم ها برای تغذیه استفاده می کند و البته این ماهی ها و ماهی تن دارای یک سنگدان در معده خود می باشند که به راحتی می توانند مواد غذایی را در آن خرد کرده و مصرف نمایند.

فصل صید ماهی کفال شمال

ماهی کفال از جمله ماهی های شمال ایران است که صید آن بسیار لذت بخش می باشد و به دلیل گوشت لذیذی که دارد مورد صید قرار می گیرد.

بهترین زمان برای صید ماهی شمال کشور ایران از 20 مهرماه تا 15 فروردین ماه می باشد و البته در رتبه اول جهت صید، ماهیان کفال، کپور و ماهی سفید ماهی سالمون  قرار گرفته اند و بعد از آن به صید ماهی های دیگر می پردازند. برای صید ماهی کفال نباید از طعمه های ناشناخته استفاده کرد و بهترین طعمه برای صید ماهی کفال مغز صدف و حلزون می باشد.

البته باید بدانید که صید ماهی کفال با ماهی سفید انجام می شود و این دو ماهی از لذت بخش ترین صید های شمال ایران محسوب می شود.
توجه داشته باشید که ماهی کفال در مقایسه با ماهی سفید دارای گوشت زیاد مرغوبی نیست ولی صید ماهی کفال بسیار لذت بخش می باشد و در شمال کشور ایران با رشد خوبی همراه می باشد.