فرش اردکان گل ابریشم برای درمان افرادی که کمر درد دارند مناسب است

فرش اردکان گل ابریشم با این چاپ معمولاً قرمز رنگ هستند. بسیاری از رنگ ها، مانند رنگ های گیاهی، برای ایجاد رنگ غنی استفاده می شوند.

قالی‌های افغانی معمولاً به قالی‌های افغانی معروف هستند. قالین های افغانی یک طرح دستباف منحصر به فرد و شناخته شده است که از افغانستان سرچشمه می گیرد.

آنها اغلب جزئیات پیچیده ای را به نمایش می گذارند و عمدتاً از طرح های سنتی قبیله ای استفاده می کنند که از ترکمن ها، قزاق ها، بلوچ ها و ازبک ها سرچشمه می گیرد.

قالی‌های دست‌باف در طرح‌ها و رنگ‌های بسیاری وجود دارند، با این حال، سنتی و رایج‌ترین نمونه فرش افغانستان، پای فیل هشت‌ضلعی  است.

قطعات قالی های مختلفی در ارمنستان حفاری شده است که قدمت آن به قرن هفتم قبل از میلاد یا قبل از آن بازمی گردد. قدیمی‌ترین، تک فرش گره‌دار موجود، فرش پازیریک است که از یک مقبره یخ‌زده در سیبری کاوش شده و متعلق به قرن پنجم تا سوم قبل از میلاد است.

اکنون در موزه ارمیتاژ در سنت پترزبورگ قرار دارد. این فرش پرزدار مربعی، تقریباً کاملاً سالم و دست نخورده، از نظر بسیاری از کارشناسان منشأ قفقازی و به‌ویژه ارمنی است.

اولریش شورمان، مرجع برجسته فرش‌های باستانی، در مورد آن می‌گوید: «با توجه به تمام شواهد موجود، من متقاعد شده‌ام که قالی پازیریک یکی از لوازم جانبی تشییع جنازه و به احتمال زیاد شاهکاری از هنر ارمنی بوده است.

گانتورن با این تز موافق است. در ویرانه‌های تخت جمشید در ایران که ملل مختلف به‌عنوان ادای احترام به تصویر کشیده شده‌اند، طرح اسب از فرش پازیریک همان نقش برجسته‌ای است که بخشی از هیئت ارمنی را نشان می‌دهد.

فرش های ارمنی توسط خارجی هایی که به آرتساخ سفر می کردند شهرت داشتند. المسعودی جغرافی دان و مورخ عرب خاطرنشان کرد که در میان آثار هنری دیگر، چنین فرش هایی را هرگز در زندگی خود ندیده است.