عناب خشک 1401 که برای گوارش بسیار مفید است

عناب خشک 1401 سرشار از ویتامین های A و C است که آنتی اکسیدان های قوی هستند این مواد مغذی ضروری با آسیب رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند که در غیر این صورت می‌توانند سیستم ایمنی را به خطر بیندازند.

خطر ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی و پیری سریع را افزایش دهند این مواد مغذی با تنظیم تولید سیتوکین های التهابی به این امر دست می یابند.

در مطالعات روی جوندگان، عصاره عناب برای سرکوب آزاد شدن هیستامین یافت شد هیستامین ترکیبی است که توسط سلول ها در پاسخ به واکنش های التهابی آزاد می شود.

این میوه دارای خواص ضد حساسیت و ضد آنافیلاکتیک جلوگیری از حساسیت مفرط است.

عناب

استفاده موضعی از عصاره عناب ممکن است به تسکین تعدادی از دردهای عضلانی و مفاصل کمک کند روغن دانه عناب دارای خواص ضد التهابی است.

به طور سنتی از عناب برای درمان علائم استرس، اضطراب و افسردگی استفاده می شده است این میوه اثر آرام بخشی بر ذهن و بدن دارد.

مطالعه‌ای که روی موش‌ها انجام شد نشان داد که عناب با مصرف دوزهای پایین‌تر اضطراب را کاهش می‌دهد و در صورت مصرف در دوزهای بالاتر اثر آرام‌بخشی دارد.

هیچ مطالعه ای بر روی انسان انجام نشده است که شواهد قطعی برای همین موضوع ارائه دهد اما خوردن یک مشت عناب در مواقعی که استرس خاصی دارید ضرری ندارد.

میوه عناب می تواند برای افراد مسن یا کسانی که استخوان های شکننده دارند مفید باشد دارای غلظت بالایی از مواد معدنی مورد نیاز برای تشکیل استخوان است این میوه کوچک سرشار از کلسیم و فسفر است که سلامت استخوان ها را ارتقا می دهد.

میوه عناب حاوی فیبر است که به تنظیم هضم کمک می کند این ماده مغذی حرکات روده صاف و منظم را تضمین می کند.

این میوه همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است بر علیه هلیکوباکتر پیلوری، باکتری‌هایی که مسئول بیماری‌های گوارشی مانند زخم معده و اسیدیته هستند، عمل می‌کند.