صید ماهی کفال دریای خزر ایرانی

ماهی کفال گونه ای از برترین و مرغوب ترین انواع ماهی ایرانی بوده است که صید این ماهی در دریای خزر انجام می شود. در مورد صید ماهی کفال چه می دانید؟
این مطلب در مورد ماهی کفال و انواع ماهی  مانند: ماهی مرکب توضیح داده است و شما می توانید با توضیحاتی که داده می شود، در مورد این ماهی بیش تر بدانید.

مشخصات ظاهری و فیزیکوشیمیایی ماهی کفال

ماهی کفال از جمله ماهیان شکلان بوده و از طولی بسیار زیاد برخوردار می باشد. ماهی کفال از سر پهن و پوزه ای کند تشکیل شده است و البته بدن این ماهی به شکل استوانه بوده و چشم های آن را لایه چربی پوشانده است. البته باید بدانید به دلیل داشتن لایه چربی، به آن پلک سوم می گویند.

این ماهی از دهانی بسیار کوچک برخوردار است و باله های پشتی این ماهی از هم جدا می باشند. رنگ ماهی کفال به صورت زیتونی و نقره ای می باشد و شکم آن را نقره ای و پشته این ماهی را سبز زیتونی پوشانده است.

ماهی کفال نسبت به نوسانات هوا بسیار حساس می باشد و نمی تواند دوام بیاورد ولی با وجود این که ماهی کفال در آب های شیرین یافت می شود، ولی می تواند میزان شوری آب را تحمل کند. ماهی جنوب و ماهی کفال باید در آبی که میزان اکسیژن آن از 2 میلی گرم به بالا می باشد، زندگی کند و البته بچه های ماهی کفال به آب های شیرین پناه می برند. از انواع ماهی کفال می توان به کفال طلایی، کفال پشت سبز، کفال پوزه باریک، کفال راه راه، کفال لکه آبی اشاره کرد.

ماهی کفال از صدف ها، دتریت ها، کرم ها، دوکفه ای ها و جلبک ها تغذیه می کند و البته مواد پوسیده در کف دریا را تمیز می کند و این ماهی از سنگدانی برخوردار است که باعث می شود تا مواد غذایی در معده خرد شوند. البته در مورد تولید مثل این ماهی می توان گفت که ماهی کفال زمانی که تخم ریزی می کند به دریا ها می رود ولی نوعی از ماهی کفال وجود دارد که برای تولید مثل به آب های شیرین مهاجرت می کند که می توان به ماهی کفال سیاه اشاره نمود.

صید ماهی کفال ایرانی

آیا می دانید برای صید ماهی کفال باید از چه طعمه ای استفاده کرد؟ برای صید ماهی کفال بهترین طعمه، طعمه های طبیعی است که از آن برای تغذیه استفاده می کند. البته این ماهی ها علاقه زیادی به حلزون دارند و با این طعمه می توانید به راحتی ماهی کفال را صید نمایید. البته باید بدانید که ماهی کفال و دیگر انواع ماهی که در دریای خزر زندگی می کنند، از 20 مهرماه تا 15 فروردین ماه قابل صید می باشند و همچنین بیش ترین صید ماهی در کشور ایران مختص به ماهی کفال می باشد.