شناخت ماهی کفال پوزه باریک دریای خزر

در مورد ماهی کفال پوزه باریک چه می دانید؟ برای شناخت بیش تر انواع ماهی کفال و همچنین شناخت ماهی کفال پوزه باریک دریای خزر مطالب زیر را مطالعه نمایید.

ماهی کفال گونه ای از برترین انواع ماهیان شمال کشور می باشد که از صیدی بسیار لذت بخش برخوردار است. این ماهی از سر پهن و پوزه ای کند برخوردار بوده و از دهان آن دندان های بسیار ریزی تشکیل شده است که به سختی دیده می شود.

ماهی تترا  بر روی چشم خود از یک لایه چربی برخوردار است که گاهی از مواقع به پلک سوم تشبیه شده است. البته باید بدانید که ماهی کفال از باله های پشتی جدا از همی برخوردار بوده و دو باله در پشت و دو باله در قسمت شکمی این ماهی پدیدار گردیده است. این ماهی نسبت به تغییرات دما از خود واکنش نشان داده و در عوض در مورد شوری آب سخت گیر نمی باشد.

معرفی گونه های معروف ماهی کفال

  • ماهی کفال طلایی
  • ماهی کفال پوزه باریک
  • ماهی کفال راه راه
  • ماهی کفال پشت سبز
  • ماهی کفال لکه آبی
  • ماهی کفال معمولی
  •  ماهی سفید

ماهی کفال در گونه های مختلفی یافت می شود که در این مطلب بیش تر در مورد ماهی کفال پوزه باریک صحبت شده است و شما می توانید با مطالعه مطلب زیر بیش تر در مورد این ماهی بدانید.

شناخت بیش تر در مورد ماهی کفال پوزه باریک

ماهی کفال پوزه باریک یکی از گونه های معروف ماهی کفال به شمار می رود که البته با نام ماهی سالینس معرفی شده است. این ماهی در بلغارستان، قبرس، گرجستان، اسرائیل، لبنان و… زندگی می کند و به دلیل سازگاری بالا در دریای مازندران، دریای سیاه، دریای مدیترانه و… پراکنش داده شده است.
از ویژگی های ظاهری ماهی کفال پوزه باریک می توان به داشتن پلک چربی ناقص، ساقه دمی کوتاه، رنگ خاکستری و بازتابی طلایی، داشتن دو باله پشتی و… اشاره نمود. البته این ماهی می تواند تا 40 سانتی متر رشد داشته باشد و در بازار با اندازه های 30 سانتی متری به فروش می رسد. البته باید بدانید که بزرگترین ماهی کفال صید شده در دریای خزر 31.5 سانتی متر بوده است و البته این ماهی می تواند تا 9 سال عمر مفید داشته باشد.

ماهی کفال پوزه باریک از گیاهان تغذیه می کند و از جمله ماهیان گیاهخوار محسوب می شود. البته باید بدانید که غذای نوزادان ماهی کفال در ابتدا زئوپلانکتون ها می باشد و در دوران بلوغ از نرمتنان، سخت پوستان و مواد پوسیده تغذیه می کنند. البته این ماهی نسبت به ماهی کفال طلایی از رشد کمتری برخوردار بوده است و کمیاب تر از ماهی کفال طلایی می باشد و صید ماهی کفال پوزه باریک با استفاده از پره ساحلی و تور های ثابت انجام می شود.