خوردن نخود کیلویی امروز موجب کچلی مردی شد

با مواد مناسب سوپ نخود کیلویی امروز می تواند هم مقوی و هم خوشمزه باشد این سوپ می تواند از یک ترکیب ساده از نخود فرنگی، چاشنی ها و آب گرفته تا مخلوط پیچیده تر و دلچسب تر حاوی سبزیجات اضافی باشد ممکن است ژامبون هم اضافه شود.

موادی که اغلب به سوپ نخود اضافه می شود هویج، کرفس، سیب زمینی، پیاز، سیر، نمک، فلفل و آب است برگ بو یا آویشن نیز اغلب شامل می شود.

گاهی اوقات خامه را روی سطح سوپ می‌چرخانند و به عنوان یک لمس نهایی می‌چرخانند می توان از کراکر یا بیسکویت کوچک به جای خامه برای رویه استفاده کرد.

نخود جوانه زده، بلانچ شده یا پخته و سرد شده به سالاد اضافه می شود بلانچینگ تکنیکی است که در آن یک سبزی را در آب جوش فرو می‌برند، برای مدت کوتاهی در آنجا می‌گذارند و سپس خارج می‌کنند و به سرعت سرد می‌شوند تا فرآیند پخت متوقف شود.

نخود

نخود فرنگی منجمد خریداری شده در فروشگاه قبلاً بلانچ شده است این فرآیند فعالیت آنزیم هایی را که می توانند طعم یا رنگ نخود فرنگی را تغییر دهند متوقف می کند.

سالاد نخود اغلب حاوی مخلوطی از نخود، پنیر، کرفس، آجیل، پیاز، سبزی، فلفل و نمک است سس مایونز یا سس سالاد برای سالاد خامه ای اضافه می شود.

برخی افراد دوست دارند مواد دیگری مانند تخم مرغ آب پز، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، تکه های بیکن، سیب خرد شده، سیر، آب لیمو یا سرکه خوش طعم را اضافه کنند.

Pease نام نخود در انگلیسی میانه بود کلمه جمع peasen بود پودینگ نخود یا فرنی از نخود سبز یا زرد تهیه می شود و بافتی صاف شبیه به سس نخود غلیظ دارد.

در قرون وسطی محبوب بود، زمانی که به عنوان گل نخود شناخته می شد امروزه نیز در برخی از نقاط جهان، از جمله بخش هایی از بریتانیا، از آن لذت می برند اغلب حاوی گوشت خوک و همچنین نخود فرنگی است.

برخی از جوامع در بریتانیا به افتخار نخود نامگذاری شده اند. به عنوان مثال، Pease Pottage روستایی در غرب ساسکس و Peasenhall روستایی در Suffolk است.