خرید و فروش ماهی کفال شمال ایرانی

در مورد ماهی کفال چه می دانید؟ آیا ماهی کفال از جمله ماهیان شمال است یا جنوب؟ خرید و فروش ماهی کفال از طریق کدام سایت ایرانی امکان پذیر است؟

ماهی کفال از جمله ماهیان وارداتی است که در کشور ایران نیز با رشد و پرورش این ماهی همراه می باشیم. البته بهتر است بدانید این ماهی بیش تر در قسمت های شمالی ایران یافت می شود و از خصوصیات منحصر به فردی برخوردار است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره شده است.

ویژگی های ماهی کفال شمال

ماهی کفال از جمله برترین و طویل ترین ماهی های شمالی است که از پوزه ای باریک و کندی تشکیل شده است. دهان این ماهی به قدری کوچک می باشد که دندان های آن پیدا نیست.

ماهی کفال و ماهی سوف دارای اشکالی استوانه ای است و مانند دیگر انواع ماهی از فشردگی خاصی در اطراف برخوردار می باشد. ماهی کفال از دو باله پشتی و دو باله شکمی تشکیل شده است و البته می توان گفت که باله دمی این ماهی به صورت دو شاخه می باشد.
ماهی کفال از رنگ آبی و سبز زیتونی تشکیل شده و رنگ شکمی این ماهی نقره ای می باشد. ماهی کفال در انواع مختلفی یافت می شود که می توان به پشت سبز، طلایی، پوزه باریک، راه راه، لکه آبی اشاره کرد. این ماهی هر کدام از نظر شکل ظاهری و شرایط فیزیکوشیمیایی با هم متفاوت می باشند.

ماهی کفال از صدف، حلزون، دوکفه ای و مواد گیاهی برخوردار است و یکی از ویژگی عمده ای که این ماهی دارا می باشد، وجود سنگدان در شکم خود است که باعث خرد شدن مواد غذایی و گیاهان می شود.

ماهیان کفال در آب های شور و دریا ها بیش تر رشد می کنند و می توان گفت که این ماهی ها در این آب ها شروع به تخم ریزی می کنند. البته بهتر است بدانید نوع سیاه این ماهی می تواند در آب های شیرین زندگی کند و به صورت پلاژیک تخم آن ها بر روی سطح آب شناور است. تخم ریزی ماهی کفال در فصل تابستان صورت می گیرد و البته بهترین زمان برای صید ماهی کفال هاست.

خرید و فروش ماهی کفال ایرانی

ماهی کفال اگر چه دارای گوشت سفت و خوش طعمی نمی باشد ولی از خواص زیادی برخوردار است. یکی از دلایل صید این ماهی لذت بخش بودن آن است که البته بیش تر صید ورزشی این ماهی انجام می شود.
خرید و فروش ماهی کفال منجمد شده و تازه از طریق سایت ایران فیشرمن صورت می گیرد و شما می توانید بهترین انواع ماهی را از این سایت خرید نمایید. برای خرید و فروش از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید.