تولید اولین شکلات با روغن موتور فرانکفورت

روغن موتور فرانکفورت یک روغن روان کننده است که در موتور استفاده می شود معمولاً روغن موتور در یک ظرف روغن در زیر موتور قرار دارد و با استفاده از پمپ به قسمت های مختلف موتور کشیده می شود.

گفته می شود که نقش اصلی روغن موتور کمک به روانکاری، خنک نگه داشتن موتور و هوای محکم، پخش مواد شوینده و جلوگیری از زنگ زدگی در قسمت های داخلی موتور است.

روغن موتور به طور مشخص با دما تغییر می کند، بنابراین برای کنترل بسیاری از شرایط مختلف رانندگی طراحی شده است.

به عنوان مثال، در دماهای سردتر، ویسکوزیته روغن موتور به روشن شدن موتور کمک می کند و در قسمت هایی از موتور که در دمای بالا هستند که فشار بیشتری به موتور وارد می شود، افزایش ویسکوزیته به محافظت از موتور و همچنین به حداکثر رساندن کمک می کند.

خارج از اثر روان کننده روغن. تغییرات مختلفی از این روابط دما و ویسکوزیته روغن موتور وجود دارد برای خودروهای زیست محیطی، که در آن قدرت موتور کم و راندمان سوخت تمرکز دارند.

روغن

روغن موتور تمام فصل با ویسکوزیته نسبتا کم توسط سازندگان توصیه می شود، در حالی که روغن موتور با ویسکوزیته بالاتر برای خودروهای اسپرت با موتور پرقدرت که طراحی شده اند توصیه می شود.

تا بهترین عملکرد ممکن را از موتور بدست آورید روغن موتور و ویسکوزیته رابطه نزدیکی با هم دارند و با کنترل کیفیت دقیق کنترل می شود.

به عنوان نماینده استاندارد ویسکوزیته روغن موتور، استانداردهای SAE وجود دارد این استانداردی است که توسط انجمن مهندسین خودرو آمریکا تعیین شده است.

به عنوان مثال، 5W-30 به ترتیب ویسکوزیته روغن را در دماهای پایین و بالا نشان می دهد 5W ویسکوزیته در دمای پایین و W به معنای زمستان است که ویسکوزیته در ماه های زمستان را نشان می دهد.

هرچه این عدد کمتر باشد، روغن ویسکوزتر است، حتی در دماهای سرد این به این معنی است که حتی در دماهای سردتر، روغن ویسکوز بالاتر عملکرد موتور و مسافت پیموده شده بنزین را بهتر می کند.

آخرین مجموعه اعداد ویسکوزیته را در دماهای بالا نشان می دهد هر چه این مقدار بیشتر باشد، روغن موتور حتی در سرعت‌های دور بالا نیز سخت باقی می‌ماند، بنابراین خودروهای اسپورت مناسب نیز همین‌طور است.