بهترین طعمه برای صید ماهی کفال طلایی

ماهی کفال از بهترین ماهی های شمال کشور ایران محسوب می شود و البته با در دست داشتن طعمه مخصوص می توان به صید این ماهی پرداخت. ماهی کفال طلایی دارای چه ویژگی هایی می باشد؟
ماهی کفال از جمله بهترین و مرغوب ترین ماهی های شمال کشور محسوب می شود و البته این ماهی از نظر مرغوبیت در درجه دوم قرار دارد. ماهی کفال از سر پهن و پوزه ای کند برخوردار بوده و دندان های این ماهی دیده نمی شود. ماهی کفال به دلیل این که دارای یک بافت چربی بر روی چشم خود می باشد، به چشم سوم معرفی شده است.

این ماهی استوانه ای شکل و از هر دو طرف فشردگی در بدن آن احساس می شود. ماهی کفال دارای باله های پشتی جدا از هم می باشد که آن را در سریع تر شنا کردن همراهی می کند. زیستگاه اصلی این ماهی در آب های شیرین بوده ولی می تواند شوری آب را تا حدی تحمل نماید. این ماهی از صدف ها تغذیه کرده و عمده ترین غذای این ماهی جلبک ها، دوکفه ای ها و حلزون ها می باشند.

در مورد ماهی کفال طلایی بیش تر بدانید

یکی از گونه های محبوب ماهی کفال و ماهی سرخو که در کشور ایران با رشد خوبی از آن همراه می باشیم، می توان به ماهی کفال طلایی اشاره کرد. این ماهی در الجزایر، بلژیک، کرواسی، گرجستان، آلمان، ایرلند، اسرائیل و… یافت می شود و به صورت وارداتی وارد کشور ایران شده است. این ماهی امروزه در کشور ایران و در دریای مازندران رشد کرده و در بازار نیز با قیمت مناسبی به فروش می رسد.

از خصوصیات این ماهی می توان به فلس های درشت و سر گرد ماهی اشاره کرد و همچنین می توان گفت که این ماهی دارای چندین نوار طلایی بوده است و به همین دلیل به این ماهی، ماهی کفال طلایی گفته می شود. بیش ترین طولی که این ماهی دارد، 59 سانتی متر بوده است و البته این ماهی در وزن های 2.5 کیلوگرم نیز صید شده است. سن ماهی کفال طلایی به 12 سال نیز می رسد و اغلب آن ها در سن 10 سالگی می میرند.

بهترین طعمه برای صید ماهی کفال

بیش ترین صید ماهی کفال  و ماهی شیر در دریای خزر صورت می گیرد و البته این ماهی در صیدگاه بابلسر به وفور صید می شود. بهترین روش برای صید ماهی کفال استفاده از پره ساحلی بوده است و زمان صید آن از مهر تا فروردین ادامه دارد. بهترین طعمه برای صید ماهی کفال طلایی استفاده از کرم های پرتار دریازی می باشد. البته می توان گفت که برای صید ماهی کفال نباید از طعمه های غیر آشنا استفاده کرد و بهترین طعمه برای آن ها غذا های طبیعی مانند صدف می باشد.