بادام زمینی نارنجی که موجب مرگ پیرزن ۷۳ ساله شد

مصرف بادام زمینی نارنجی در سرتاسر جهان به نسبت زیادی متفاوت است از این رو محصولات تجاری نیز متنوع و به طور کلی محلی هستند.

بادام زمینی به محصولات مختلفی مانند بادام زمینی بو داده، کره بادام زمینی، روغن بادام زمینی، خمیر بادام زمینی، سس بادام زمینی، آرد بادام زمینی، شیر بادام زمینی، نوشیدنی بادام زمینی، تنقلات بادام زمینی (میله های نمکی و شیرین) و آنالوگ پنیر بادام زمینی تبدیل شده است.

بادام زمینی خام در سراسر جهان مصرف می شود بادام زمینی بو داده شده با حرارت دادن بادام زمینی تا دمای 180 درجه سانتیگراد برای حدود 12 تا 15 دقیقه یا در دمای 160 درجه سانتیگراد برای 40 تا 60 دقیقه بسته به میزان رطوبت پردازش می شود.

بادام

روغن بادام زمینی با روش های مختلف استخراج به دست می آید و عمدتاً در شبه قاره آسیا به ویژه هند مصرف می شود.

حداکثر مقدار تولید بادام زمینی در سراسر جهان برای تولید روغن استفاده می شود تولید جهانی روغن بادام زمینی از 4.53 میلیون تن در سال 2000 به 4.91 در سال 2010 افزایش یافته است.

تنقلات بادام زمینی عمدتاً در شبه قاره آسیا، به ویژه هند مصرف می شود اینها عمدتاً با سرخ کردن و پوشش دادن مغز بادام زمینی تهیه می شوند.

آرد بادام زمینی که عموماً با آسیاب کردن پودر بادام زمینی بدون چربی پس از استخراج روغن تولید می شود به دلیل خواص امولسیون کنندگی و به عنوان آرد کامپوزیت، عموماً در سایر آماده سازی ها مانند سوپ، کلوچه، کاری استفاده می شود.

همچنین برای پوشش محصولات گوشتی استفاده می شود آرد بادام زمینی را می توان برای تهیه آردهای کامپوزیتی با غلات غیر گندم یا تکمیل آرد آن با منابع غنی از پروتئین مانند آرد حبوبات به ویژه در کشورهایی که تولید گندم در آنها ناکافی است، می تواند ارزش غذایی نان را بهبود بخشد.

میله های بادام زمینی در سراسر جهان به اشکال مختلف مصرف می شود آنها پس از پوشاندن بادام زمینی نیمه آسیاب شده با شکر یا دمنوش پس از سفید کردن و مرطوب کردن مغزها آماده می شوند.