استفاده از فندق بو داده نمکی به جای گِل در گلدان

طبق تحقیقات، مکمل های ویتامین E باعث رشد مو در بیماران آلوپسی می شود فندق بو داده نمکی به عنوان منبع غنی ویتامین E برای رشد مو مفید است.

به گفته انجمن تریکولوژی، مقادیر بالای پروتئین، روی و سلنیوم موجود در آجیل باعث بهبود سلامت پوست سر و جلوگیری از ریزش مو می شود.

روغن فندق به دلیل فواید درمانی آن به طور گسترده در صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده می شود طبق تحقیقات، ترکیبات فنولیک مشتق شده از غذاهای گیاهی به کند کردن پیری پوست، محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید و درمان مشکلات مختلف پوستی مانند زخم، چین و چروک و آکنه کمک می کند.

فندق حاوی مقادیر بالایی از ترکیبات فنلی مانند تانن ها و فلاونوئیدها است و در نتیجه سلامت پوست را افزایش می دهد آنها همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین E هستند که علائم پیری پوست را کاهش می دهد و به پوست درخشندگی می بخشد.

فندق

بدن ما برای تقویت عملکرد سیستم عصبی مرکزی به اسیدهای آمینه از پروتئین هایی مانند تریپتوفان و تیروزین نیاز دارد تحقیقات نشان می دهد که 100 گرم فندق حاوی 0.222 گرم تریپتوفان است، یک اسید آمینه ضروری که در غذاهای کمیاب یافت می شود.

سروتونین تولید می کند که می تواند بر رفتار، افسردگی، حساسیت به درد و هوشیاری تأثیر بگذارد فندق همچنین حاوی تیروزین است که عملکرد مغز را تقویت می کند.

طبق تحقیقات، درشت مغذی‌هایی مانند پروتئین و چربی و ریزمغذی‌هایی مانند آهن و کلسیم برای رشد و نمو مناسب جنین ضروری هستند.

آجیل یکی از غنی ترین منابع پروتئین و چربی های سالم است و در دوران بارداری مفید است مصرف فندق در سه ماهه اول بارداری باعث رشد مغز کودک می شود.

یک مطالعه نشان می دهد که کودکان زنانی که در دوران بارداری آجیل مصرف می کردند، هوش و حافظه بالاتری دارند.

راه های مختلفی برای افزودن فندق به رژیم غذایی شما وجود دارد. برای حداکثر فواید سلامتی، باید فندق را با پوست خود داشته باشید.