ارزش غذایی ماهی کفال

معمولاً ممکن است کپور و کپور علف را بیشتر بخوریم، اما با وجود اینکه ارزش غذایی بالایی دارند، به ناچار از خوردن زیاد خسته می شویم، پس سعی کنید ماهی های دیگر بخورید. امروز به شما ماهی کفال را معرفی می کنم ارزش غذایی کفال چقدر است در واقع خیلی هم بالاست و کفال خیلی خوشمزه است در ادامه به ارزش غذایی کفال و آن می پردازیم

ارزش غذایی کفال

محتوای پروتئین در کفال بسیار غنی است. علاوه بر این، از نظر ویتامین ها، عمدتاً از جمله ویتامین های B، و همچنین ویتامین E، علاوه بر کلسیم، منیزیم و سایر مواد مغذی نیز بسیار غنی است. گوشت کفال مخصوصا قبل از انقلاب زمستانی بسیار چاق و لطیف است که باعث رونق صادرات ماهی شده است.

محافظت از کبد

کفال چه اثرات و وظایفی دارد اول اینکه اگر کفال را زیاد بخوریم برای کبد ما بسیار مفید است و می تواند در تغذیه و محافظت از کبد نقش داشته باشد و کفال یک غذای سرد است که گرما را از بین می برد. آتش، خوردن منظم می تواند آتش را از بین ببرد و ما را سرحال و سرحال کند.

کفال سرخ شده

ابتدا به مقدار مناسب کفال، پیاز، زنجبیل، سیر، گشنیز، رب لوبیا، فلفل قرمز، سس سویا، شراب پخت و پز، شکر، نمک، سرکه و سایر چاشنی ها را تهیه کنید. بعد از شستن ماهی، آن را به دو قسمت تقسیم کرده و پشت آن را با چاقو چند برش بزنید و با نمک آن را مرینیت کنید که می تواند خوشمزه تر شود و زمان پخت ما را کاهش دهد. داخل تابه مقدار مناسبی روغن بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود و حرارت را کمی ملایم کنید و ماهی را دو طرف سرخ کنید تا داغ شود. گوشت ماهی که به این ترتیب به دست می آید نسبتا لطیف است اما زیاد تفت ندهید اگر زمان زیاد باشد گوشت به راحتی شکسته می شود پس از سرخ شدن ماهی سس سویا، رب لوبیا، شراب پخت، شکر، نمک، سرکه، زنجبیل، فلفل، مقدار مناسبی آب اضافه کنید، صبر کنید تا آب ماهی را بپوشاند، آن را روی حرارت زیاد بجوشانید و سپس روی حرارت ملایم به آرامی بجوشانید، یادتان باشد آن را تا نیمه برگردانید. . وقتی آب آن غلیظ شد، پیاز و زنجبیل را اضافه کنید تا آب آن جمع شود و گشنیز بپاشید که این نوع جزو ماهی لذیذ در جدول است.

طعمه ماهی کپور

کفال بخارپز

ابتدا به مقدار مناسب کفال، ژامبون، فلفل قرمز، پیازچه، زنجبیل و سایر ادویه ها را آماده کنید. ماهی کفال را تمیز کرده، خوب درمان کنید، تکه تکه کنید، تکه های بریده شده ماهی را در ظرف تمیزی بریزید، شراب پخت و پز و نمک را اضافه کنید، حدود ده دقیقه کاملاً مارینت کنید و سپس آب آن را بگیرید. ماهی را در بشقاب بگذارید، مقداری ژامبون رنده شده، زنجبیل، پیاز سبز بپاشید، شراب پخت را بریزید و در بخارپز بگذارید، صبر کنید تا آب بجوشد و حدود ده دقیقه دم بکشد. روی ماهی بخار پز شده مقداری پیاز سبز و فلفل قرمز بریزید، سس سویا یا روغن تمپه را در اطراف بشقاب بپاشید، اما روی ماهی نپاشید، سپس روغن قابلمه داغ را روی ماهی بریزید تا ماهی کفال بخارپز می شود ماهی آماده است.