ارزش تغذیه ای ماهی کفال شمال

ماهی کفال با نام لاتین: Mugil cephalus Limmaeus یک ماهی کفخوار است که در دریای مازندران زندگی می کند. این ماهی را با نام های کفال معمولی، کفال خاکستری، هااردر، کفال باردگوت می شناسند و نام های زیر نیز می شناسند: نام های رایج: کفال سیاه، کفال معمولی، کفال سر بزرگ، نه چوب، کویلونگ، تیانیو، سر سیاه، کفال سیاه، ماهی چرب، چشم سفید، ماهی دینگ، کفال سیاه گوش، تخم استخری.

 

 محل زندگی کفال

کفال اینجا در دریای کم عمق و محل اتصال آب شور و شیرین در مصب ها زندگی می کند. هر زمان که بهار شکوفا می شود، زمان بسیار خوبی برای طعم دادن به کفال است. از قدیم الایام در محلی ضرب المثلی وجود دارد که می گویند کفال بهاره و کف تابستانی، یعنی کفال را در بهار و کفال را در تابستان خورد. ماهی کفال از جلبک های دریایی فراوان تغذیه می کند و گوشت آن پر می شود.

بهار دوره تخم ریزی کفال است، بنابراین خوردن کفال در بهار کاملا لذیذ و لطیف است که صادرات ماهی کفور بسیار رونق داشته است.

تغذیه

آنها با حفر حیوانات میکروسکوپی، گیاهان و سایر مواد غذایی در رسوبات زندگی می کنند. رنگ بدن سفید نقره‌ای به طول 30 تا 90 سانتی‌متر (1 تا 3 فوت)، با فلس‌های بزرگ، بدنی تنومند و شکلی شبیه سیگار برگ است.

نیز ماهی آنجل و باله‌ای دمی چنگال‌دار؛ دو باله پشتی، اولی با چهار خار. اکثر کفال ها معده ای قوی و سنگدانی شکل با روده های بلند دارند که می توانند مقادیر زیادی غذای گیاهی را هضم کنند. کفال معمولی (Mugil cephalus یا کفال راه راه) و  ماهی انگز شناخته شده ای است که به دلیل رشد سریع در سراسر جهان یافت می شود.

ارزش درمانی

گوشت کفال. کفال به نام های کفال، کفال و چشم سفید نیز شناخته می شود. در دریای بوهای کشور من، دریای زرد، دریای چین شرقی و دریای چین جنوبی توزیع شده است. پس از به دست آوردن، آبشش ها، پوسته ها و اندام های داخلی را جدا کرده، بشویید و تازه استفاده کنید. طعم شیرین، طبیعت مسطح.

همبچنبن ماهی خشک می تواند طحال را تغذیه کند و چی و پیش غذا را برای خوردن دوباره پر کند. برای طحال و معده برای خوردن غذای کمتر، سوء هاضمه یا سوء تغذیه کودکان، کاهش وزن و کمبود چی و خون استفاده می شود.

تمام موارد استفاده شده در این دستور طحال و پیش غذا هستند. گوشت کفال فواید تغذیه ای دارد. برای ضعف طحال و معده، کمبود غذا، اسهال، مدفوع شل، کاهش وزن، خستگی و غیره استفاده می شود.

سوپ کفال و گون: 100 گرم کفال، 30 گرم گون. مقدار مناسبی آب به جوشانده اضافه کنید و باقیمانده آن را بردارید و آب آن را بگیرید.

گون یک داروی ضروری برای تقویت چی و تولید خون است که می توان از آن به همراه ماهی کفال مرغوب برای تقویت اثرات تقویت کننده طحال و چی، تولید خون و خون رسانی استفاده کرد. برای بیماران مبتلا به کمبود خون یا کم خونی.